mael le mée

LesnáZlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban…

LengyelországKrakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny)…

LengyelországKrakkó, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezt a helyet ugyanúgy kerülgettük eddig, mint Szlovákiában Vlkolinecet (lásd OTT). Soha nem volt rá idő valamiért, ezzel kapcsolatban most már kijelenthetem, nagy kár volt érte. Ha valamit ki kellene emelnem az idei…

Cordonata lépcsőPalazzo dei Conservatori, Musei Capitolini - Róma

A Palazzo dei Conservatori a városi magisztrátus székhelye volt a késő középkorban. Freskódíszes termeiben még ma is rendeznek politikai összejöveteleket, a földszinten pedig a városi anyakönyvi hivatal működik. A…

Les InvalidesInvalidusok háza

Az Invalidusok háza egy épületegyüttes Párizs VII. kerületében, melyben jelenleg Franciaország hadtörténetéhez kapcsolódó emlékművek és múzeumok találhatóak. A Hadtörténeti Múzeumban Napóleon igazán nem panaszkodhat a sírhelyét illetően, persze kérdés…

LengyelországKrakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó…

LechFüssen (2022), SzG3

A város a Lech folyó völgyébe települt, határos Ausztriával (ezért kellett Linderhofból Ausztrián keresztül jönni, mert rövidebb). Igazából nem ezt a helyet akartam megnézni hanem Neuschwanstein-t, de mint azt írtam korábban, az arra szánt időt egy klassz kis dugóban töltöttem…

LengyelországKraków, Oskar Schindler gyára és gettó

Auschwitz után meglátogattuk Schindler gyárát, a Krakkói Gettót és a Plaszóvi munkatábor mai területét. A Plaszóvi tábor területén ma már a város valamint sűrű erdő áll, emlékművekkel és táblákkal, valamint Amon Göth akkori villáját sem sikerült megtalálni…

LettországBaltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már…

LedniceLednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott…

LengyelországTátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött…

LengyelországKrakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi…

LengyelországWalim, Sztolnie Walimskie RIESE, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek…

LengyelországKudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható…

LengyelországZloty Stok, az aranybánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eredetileg nem a bánya miatt jöttünk erre, más látnivalókat szerettünk volna megnézni, de bizonyos okok miatt arra nem volt időnk, így a bányát választottuk úti célunknak. Azt már korábban is írtam, hogy a lengyelek…

LengyelországTátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész…

LepkeházKanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi…

LechnicaTutajozás a Dunajecen - II., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az idő nagyon jó volt (kissé borult és kb. 28-30 fok az itthoni 40 helyett), úgy döntöttünk, hogy ekkor megyünk tutajozni a Dunajecre az út alatt, egyébként végig sütötte volna a fejünket a nap (ami azért…

Carlo leviMatera - Sassi

Reggio Basilicata, Matera A mély szakadék szélén épült városka, Sassi (barlangok) a forgalmasabb felső és a csöndesebb alsó negyedekre oszlik. A Sasso Barisano és a Sasso Caveoso közül ez utóbbi a festőibb. Matera lakói egykor itt éltek a sziklába vájt otthonaikban…

LecceChiesa di San Giovanni Battista - Lecce

Miután áthaladtunk a Porta Rudiae kapun, ez lesz az első épület jobbkéz felé, amibe belebotlunk. A bejelölés alatt álló óriási templomról van szó, amelyet Giuseppe Zimbalo, akit leginkább…

LengyelországKrakkó, a Posztócsarnok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre új anyaggal tudok jelentkezni. A múlt hetet Krakkóban és környékén töltöttük a nejemmel és végre jó időnk volt majdnem végig. Krakkót alaposan szét kell darabolnom, mert szinte minden épülete (a belvárosban)…

Cordonata lépcsőPalazzo Nuovo, Musei Capitolini - Roma

Az ókori szobrokat azóta őrzik a Capitoliumi-dombon, hogy IV. Sixtus pápa Rómának adott egy csoport bronzszobrot 1471-ben. A Michelangelo tervei szerint felújított palotákban ma a szobrok mellett értékes festmények is láthatók…

LengyelországKrakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk…

A világ egyik legszebb búvárparadicsomaDiving & Snorkeling at One of the Best Spots in the World - Kuredu

Ismét jubilálunk. Ez a 400. bejelölésünk. Az ünnepi számhoz egy csodálatos bejelölés párosul, ami nem más, mint a sziget víz alatti élővilága. Tudjuk, azt ígértük, hogy majd a Kuredu Island bejelölésnél közzé tesszük, de annyira jók lettek…

Mozgó lépcsőBudapest, a Várkert Bazár átadása 2.0, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A 4 napos önfeledt működés után a Várkert Bazár bezárt és most, augusztus utolsó hétvégéjén nyitotta meg a kapuit (látszólag) véglegesen. A nagy tömegre való tekintettel a Vár Tabán felőli oldaláról közelítettük…

LelleFonyódról futás Lellére

Onnan indultam Fonyódon, ahonnan tegnap ebéd után visszafutottam a kempingbe, a cél pedig a lellei szabadstrand volt. Elég jól húzott a cél, főleg az első pár kilométeren a 31 fokban, dél körül minél hamarabb ott akartam lenni már a strandon…

Cordonata lépcsőSanta Maria in Aracoeli - Roma

A Capitoliumi-domb északi magaslatára épült Juno-templom helyén emelkedik a 6. század óta a Santa Maria in Aracoeli. A templomhoz a Cordonata lépcső melletti másik, márvány (!) lépcsősoron juthatunk fel…

LeithaBudapest, a Lajta (Leitha) Monitor Múzeumhajó a Parlament előtt, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Idén ismét kikötött a Lajta Múzeumhajó a Parlament előtt. Ma délelőtt 9-kor volt az átadása, elég nagy készülődés volt mindenfelé, sok készenléti rendőrrel, katonával. A Dunán is katonai hajók cirkáltak. Sajnos pont…

LengyelországKrakkó, Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego (Krakkói Jagelló Egyetem Botanikus Kertje)

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki végigkövette a beszámolóimat, az látta, hogy ahol egy botanikus kert a látóterünkbe került, azt igyekeztünk megtekinteni, itt sem volt másképp. A nevét azért írtam ki ilyen hosszan lengyelül, mivel ez a neve, így lehet a térképen megtalálni…

Oszd meg ezt a keresést: mael le mée